SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hollywoodski žraloci vyrastali na Čeľustiach (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Lacná komercia

a zameranie na najnižšie pudy ... ajhla, Spielberg.

Dnes je to už definitívne jasné. Propaganda, propaganda a propaganda, to je Spielberg.
 

 

heh :-D zaujimavy nazor. podaj by naozajstna propaganda bola naozaj taka prostoducha a nevinná ako špílberkove filmy.
 
Hodnoť

Akcne filmy

Niekedy mam dojem, ze reziseri akcnych filmov nikdy neboli na hodinach fyziky, ci nedrzali v ruke zbran. Iba tak sa da vysvetlit, ze projektily z ACP45 zastavia obycajne plechove dvere auta, nekryty hlavny hrdina likviduje zamopalom na 2 metrov prakticky komplet ukrytych protivnikov, alebo po vystrele z brokovnice zasiahnuty preleti 5 metrov a so sebou zoberie este aj jedny dvere, pricom so strelcom to ani len nepohlo. Alebo autobus bez dokladneho skokanskeho mostika preleti 10 metrov chybajucej dialnice, zabrzdeny tahac s navesom sa klze dolu svahom, no akcny hrdina podradi, dupne na plyn a suprava sa zrazu rozbehne hore kopcom. Alebo pred provou Titanicu v ladovych vodach severneho atlantiku santia delfini a lod vedena zapadnym kurzom ma slnko takmer zboku. Na koni cvala Tasunko Sapa a zpoza terennej nerovnosti vidiet plachtu kamionu frciaceho po ceste, alebo hodinky na ruke lukostrelca z doby krala Artusa atd.
Reziseri, zobudte sa, ved sa na to neda pozerat !
 

Kua, preklep

... likviduje samopalom na 200 metrov...
 

hehe,

nechcem ti do toho kecať, ale projektily 45 ACP môžu zostať vo dverách z auta (aj s výplňou). 9 Luger už nie, ten prejde hladko.
.
S ostatným súhlas.
 

nedá sa pozerať

a napriek tomu to ľudia pozerajú a utrácajú miliony. Veľmi to popísal F. Gál keď popisoval začiatky Novy - precenili vkus českého diváka, chcvíľu trvalo kým prišli na to čo ľudia skutočne chcú.
Niekedy v druhej polovici 1990 časopis Mladý Svět robil týžden reklamu že vytlačí výpoveď tých dvoch študentov čo boli v parlamentnej komisii pre vyšetrovanie 17.11.1989. Mlaďák bol stále nedostatkový tovar, no to číslo so záznamom vyšetrovania stálo na pultoch 2 týždne. Aj keď to bolo veľmi dobré čítanie, naviac o našej súčasnosti, tak to nikoho nezaujímalo - neboli tam vtipy, Sally, šoubiznis ...
 

 

Za prve: pleties "fyziku" a ine "zakony" s klasickymi "movie mistakes"
Za druhe: normalne ta lutujem, ty musis byt neskutocne nudny clovek, tipoujem ta na nejake exaktne a nekreativne povolanie typu uctovnik, ITckar, "fyzik" a podobne. Trafil som, ze?:)
 
Hodnoť

 

Ach tie cisla - Celuste v Severnej Amerike zarobili az 260 mega - http://boxofficemojo.com/movie...
A polmiliardovy zarobok Suboja titanov vzhladom na jeho "kvality" a relativne nizky rozpocet oproti konkurencii urcite nie je fiasko.
 
Hodnoť

Kasove trhaky

Spielberga sa striedali s filmami ako Schindlerov zoznam, Amistad alebo Ríša slnka. Takisto pred poslednou olympiádou vzdal miesto hlavného umeleckého poradcu, aby donutil čínsku vládu urobiť niečo proti zabíjaniu v Darfúre. Spielberg je jednoducho viac ako režisér kasových trhákov.
 
Hodnoť

ach Celuste

mladost moja, kde si ???????? :-((((
 
Hodnoť

 

Čím viac hi-tech - sterilných ***** vidím v posledných rokoch v kinách, tým viac si uvedomujem spielbergovu genialitu. Na jednej strane komerčné pecky ako Čeľuste, E.T. Indiana Jones, Jurský Park, Minority Report... a na druhej strane trochu "sofistikovanejsia" zábava - Schindlerov zoznam, Amistad, Riša slnka, Mníchov. Teším sa že aj jeho ďalší film, ktorý sa začne točiť na budúci mesiac nie je nejaký 3D úlet (uvidíme ako dopadne Tintin), ale príbeh chlapca a jeho koňa odohrávajúci sa počas prvej sv. vojny - War Horse.
 
Hodnoť

 

Ešte to tu nebolo spomenuté, k fenoménu Čeľustí prispela nepochybne aj skvelá Williamsova hudba s jednoduchým a o to hrozivejším "netušíš-čo-sa-to-pod-hladino u-blíži-k-tebe" motívom ... dum, dum dum, dum dum dum dum ... BTW, Kreatívna spolupráca s Johnom Williamsom patrí tiež k fenoménu Spielberg, kto sa neuspokojí s úplne zjednodušeným pohľadom na neho ako "mašinou na peniaze", vidí filmy ako Blízke stretnutie 3. druhu, Purpurová farba, A.I., a samozrejme už spmínané Schindlerov zoznam, Ríša slnka, Amistad či Mníchov ... Spielberg je fenomén a výnimočná osobnosť novej americkej vlny režisérov a tvorcov, ktorí začali prerážať v postvietnamskej a pre- i postwatergate dobe ...
 

presne tak

Spielberg má veľa výnimočných filmov, svojím spôsobom je napríklad A.I. veľmi podstatný film o láske - pritom to nekončí žiadnym obrovským orgazmom ale skazou ľudstva.
 

WILLIAMS

je strasne precenovany - spravil par zaujimavych motivov, ale v ziadnom pripade sa nechyta napr. na E. Morriconeho, alebo vo svete nedoceneneho K. Svobodu... ale zato oskarov ma plnu skrinu - nuz ma dobre zazemie v holywoode a spolupraca s vplyvnim spielbergom ho taha na vyslnie..
 

 

Karla Svobodu??? Ty o čom točíš??? Ak je niekto z čs. skladatelov filmovej hudby nedocenený a zaslúži si to, je to Zdeněk Liška (30 pripadov mj. Zemana, Spalovač mrtvol, Obchod na korze, Marketa Lazarova a veľa iných), ak vôbec vieš kto je to. Od Svobodu je podstatne lepší aj Hapka (Tisícročná včela, Sedím na konári..., Panna a netvor, Gagman...).
A čo sa týka Williamsa, je to živá legenda - toto tvrdia takmer všetci súčasný skladatelia filmovej hudby. Jeho soundtrack k E.T.-mu, alebo Hookovi (horšie je to s filmom) je geniálny.
 

RE

nic proti menovanym, ale ja myslim ze Svoboda je o 5 levelov dalej ako hocikto v tejto oblasti, a strci do vrecka aj vacsinu tzv. svetovych skladatelov... mozno to hodnotim trochu laicky, ale ked si uvedomim to neuveritelne mnozstvo originalnych a dobre zapamatatelnych melodii, ktore vymyslel, tak sa na to chyta malokto... Liska a Hapka maju len par melodii, Svoboda si spominam napr. na Což takhle dát si špenát, Včelka Mája, Tři oříšky, Humberto, Letajici Cestmir, Navstevnici, Dobrodruzstva kriminalitiky, Noc na Karlstejne, same pecky, plus neskutocne mnozstvo hitov pre popularnu hudbu a muzikaly... Taky Williams sa nechyta - urobil par dobrych kuskov ako Jursky park, Indiana jones, Celuste, Star wars, ale potom sa dost casto opakuje, a stale je to malo oproti Svobodovi, Morriconemu... Williams je vsak strasne pretlacany, nehovorim ze je zly, ale ten pomer vykonnosti a ocenenia je extremne obrateny, je vrchol trapnosti ze ma plnu ***** oskarov a morricone nic... o svobodovi nehovoriac - ale ten neni doceneny, lebo nielenze neni american, ale este je aj niekto z vychodnej europy, a najma my si tu myslime zakomplexovane, ze z tejto lokality nemoze byt nieco svetove...
 
Hodnoť

 

A.I. a Ríša slnka sú Spielbergove najnedocenenejšie filmy. A.I. je film ťažký, zanechávajúci nepríjemné pocity. Málo divákov niečo podobné dokázalo od Spielberga akceptovať.
 
Hodnoť

V časopise Kino

kedysi veľmi dávno uverejnili paródiu na plagát k tomuto filmu. Pod veľkým nápisom ČELISTI bola fotografia hráčov na cello...
Inak dobrý film. A napriek hororovému námetu mal aj vtipné scény. Napr. keď morský vlk ukazuje policajtovi jazvy po pohryznutí žralokom a policajt mu na oplátku ukáže jazvu po operácii slepého čreva. A niektoré vydarené hlášky: "Bola pannou až do svojich pätnástich rokov, čo je na tento kraj celkom slušný rekord."
 
Hodnoť

Krásne to povedal Paul Newman

v diskusii s Marekom Ebenom, keď sa ho eben pýtal čo mu vadí na súčasnej filmovej tvorbe.
Newman povedal: "Filmy sa robia na efekty, čo už ľudí nezaujíma a stráca sa PRÍBEH"
A vo tom to je. Keď je kvalitný príbeh a dej, nie sú potrebné efekty. (Na takom Brusovi Willisovi sa už smejú aj moje deti)
 
Hodnoť

nezabudat

na skvelu spielbergovu prvotinu: Duel.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Kultúra