SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kiná: The end (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

To fakt

neexistuje lacnejšie riešenie pre dedinské kino ako technológia za 100 tis. €? Niečo na spôsob lepšieho projektora, však nemusia mať v Mor sv. Jáne také kino ako v Trnave.
 

tiez som sa nad tym pozastavil

vykonnejsi projektor pre vacsiu miestnost (cca 50 divakov) a osetrene prava na premietanie by nestacili? problem asi bude v tom, ze divaci uprednostnuju formu pred obsahom. Teda platia si za 3D efekty, surround..., na obsahu az tak nezalezi. Preto moze byt Pearl Harbor uspesnejsi ako Tmavonmomdry svet (vybral som si jeden z prikladov). Prvy film je o nicom, ale perfektne technicky zvladnuty, je vidiet, kam tiekli peniaze. Druhy film je postaveny na poriadnom pribehu a je fakt, ze IT lobby ne filme nevyryzovala.
 

 

problem moze byt v tom, ze pri prehravani z PC cez bezny projektor neosetris licencne podmienky na pocet premietnuti a navyse otvoris branu piratom. preto asi musia byt digitalne premietacky uzavrety (a preto drahy) system.
 

Licencne podmienky ...

... normalnych ludi netrapia. To je len zlocin najvacsich nepriatelov spolocnosti - pravnikov.
 

 

Prajem ti, aby si dva roky vstaval o piatej rano, do desiatej vecera bol na placi, potom bol dalsi rok zavrety 24 hodin denne v strizni, kde aj budes spavat, potom vrazil obrovske peniaze do marketingu a distribucie a potom prisiel slovensky Martin33 a kradol ti to, co si vytvoril.

Je uplne jedno, kolko na tom filmove studia zarabaju. Je to ich dielo a ich pravidla. Ked s tym mas problem, tak do kina nechod alebo si tie filmy kradni doma na internete ako pravy slovacisko.
 

 

K+
 

pán redaktor trško,

môžete mi vysvetliť, prečo ste napísali tento +/- celkom zaujímavý článok a potom ste sa do diskusie k nemu zapojili takto, ako ste sa zapojili ?... To predsa nedáva žiadny zmysel !
 

ako ze nie?

mas pocit, ze je nieco nekonzistentne v tom, co je v clanku a touto reakciou?
 

no, ja som veru v pomykove...

keď tak ale nad tým uvažujem, ten článok a reakcia na diskusný príspevok veru majú akúsi konzistenciu No ja by som dáky lahodný oharkový salát napríklad s pudingom nemiešal Žalúdok možno tú kombináciu stráví, ale... Víš mój, konzistencia a konzistencia je niekedy porádny rozdiel ! Ty ale namiesto pána redaktora prečo reaguješ ? Si editorom trškovho článku, adminom diskusie, alebo len tak ?
 

 

no veď
"protipirátske" opatrenia majú za následok hlavne to, že sťahovanie filmov cez internet je nielen lacnejšie ale aj ďaleko pohodlnejšie - čiže ukážkový prípad samovraždy veľkých filmových spoločností (tie malé/drobné obvykle majú viac rozumu a menej medzičlánkov medzi autormi filmu a kinami, čo výrazne zľahčuje licencovanie)
zaujímavý článok na túto problematiku "zvnútra", očami profesionálneho výrobcu českých titulkov http://fffilm.fuxoft.cz/2011/0...
 

Sirenie informacii ...

.. nikdy nebola a nikdy nebude kradez. Volne sirenie informacii (aj tych do vytvorenia ktorych bolo investovanych mnozstvo prostriedkov, casu a energie) je zakladom na akom vznikaju a rozvijaju sa civilizacie.
Ja sa tiez zivim vytvaranim informacii (a ich predajom), ale nikdy by ma nenapadla taka blbost, ako limitovat formou licencie kto a kolkokrat si danu informaciu moze pozriet.
 

 

vážne, nerozumiem, kto tomuto človeku kliká na mínus,
nevidím tu nič, s čím by sa tu nedalo súhlasiť
 

Filmove

splocnosti z oblubou za svoje kraviny vinia internet. Za ich krachom stoja predovsetkym preplacani herci. Keby Bradovi Pittovi a ostatnym namiesto 30 milionov dolarov dali stotinu, tak ten ***** by tam takisto hral a kopec ludom by ostalo na bublifuk a mozno by ani ziadna kriza nebola.
 

Producenti, scenaristi, reziseri...

maju minimalne taky isty socialny standard ako herci, len to vacsinou nedavaju najavo. Americania maju monopol vo filmovom priemysle(oni ten priemysel vytvorili) a aj v distribucii preto tak vela rizuju.
 

 

neboj sa, to ze dostane 30mil je opodstatnene tym ze im tie peniaze (+ovela viac) zarobi naspat. dnes sa filmy robia cisto kvoli zisku (myslim komercne kino), preto su v kinach take sprostosti ake su.
 

Pokial tie filmy

budu prepadaky, tak sa im to vrati tazko. A ked nie, tak by mali este vyssie zisky, keby hlavnemu blbovi stacilo platit jednu stotinu.
 

 

najlepsie animacie stoja >100mil dolarov (za voice asi herci tolko nedostavaju)
 

Tych

animacii s takymito nakladmi je ale podstatne menej.
 

Normálne si popísal

pracovný deň zamestnancov Foxconnu, AVX, Sony, Samsung, Panasonic atd. (až na tú strižňu a marketing).
A predstav si, robia to za minimálnu mzdu.
Hudobný a filmový business umiera na nenažranosť. Plno filmov si u nás nekúpim, aj keď chcem. Kupujem mladému hry na PC, a polku z nich kvôli všelijakým ochranám nepustím. To isté v robote-rozchodiť produkty takého Autodesku dá niekedy nadľuské úsilie-takže mám síce legálnu licenciu, ale mám nainštalovanú cracknutú -lebo je to jednoduchšie.
Predávať film, na ktorý sa doma pozrieme dvakrát za 1000 Kč je jednoducho blbosť.
 

 

Problém je, že distribučná spoločnosť nepustí premietať svoj nový trhák do "kina", kde nie je najnovšia technika.

Takže kľudne by si mohli dať projektor aký chcú, bez dobrej techniky nezoženú film a keď aj, tak nie práva na jeho vysielanie.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Kultúra