SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Má najhorší názov, aký kedy film mal. Môže napriek tomu získať Oscara? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Najhorsi nazov

aky film mal? Skor najubohejsi nadpis clanku. To fakt musite takto?
 
Hodnoť

la la land

nie je film, je to dokonalá, magická, úžasná terapia.. oscar pre film, réžiu, hudbu a pieseň má istý už teraz.. je to presne ten výtvor, bez ktorého by sa planéta kľudne krútila ďalej, ale teraz jej to už naveky pôjde krajšie a rezkejšie..

muzikály mnohokrát pripomínali sci-fi, keďže boli pekne ďaleko vzdialené realite.. la la land ale rozhodne nie je muzikál v pravom slova zmysle.. skôr vážne zasnená prechádzka životom so skutočne báječnými piesňami.. hollywood sa pochválil i skritizoval zároveň.. yeah..
 
Hodnoť

Toto

nie je súťaž filmov, ale blockbusterov.
Skutočný film je niečo úplne iné - je to umenie.
 

 

daj nam par prikladov na skutocne filmy (nie blockbustery), diky
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Napr.

 

dobrý výber, ale každý film od jarmuscha či sorrentina je sviatkom pre oči a dušu.. detto čokoľvek od mágov typu wes anderson alebo alexander payne..
 
Hodnoť

K sl. redaktorke Kúdelovej aj Elstromovi

Vďaka za popis k filmom a názor na možné šance sa ráta.
Osobne by som to poradie videl asi takto: (od najmenších po najvyššie šance)
1. Lion - pre spomínaný citový kalkul, vychádzajúci z rozprávkového "skutočného" akoby reálneho života
2. Hidden Figures - tématicky užší priestor aj keď pre rasový podtón pestrý, aj v kontexte doby je povšimnutia hodný, no sú tam silnejší kandidáti, ktorých obsah zaujme viac
3. Hell or High Water – netuctový moderný western, ktorému k dobru prináleží, že odkrýva rodinné vzťahy
4. Fences - aj by som ho dal vyššie, komorná rodinná sociálna dráma, zvládnutá scénaristicky aj herecky
5. Prvý kontakt – silne vybudovaná atmosféra, ktorá lavíruje od objavovania a hľadania kľúča k porozumeniu s vesmírnou návštevou, k porozumeniu života na Zemi, aj v kontexte fragmentovných postojov ľudstva

6. Miesto pri mori - jeden z favoritov, artovo ladený, k posolstvu zvýraznenom skvelými výkonmi,
nepotrebuje výbuchy a akciu v rýchlom tepe, líši sa od väčšiny uvedených žánrov, okrem tých rodinno-komornejších
7. Hacksaw Ridge: Zrodenie hrdinu - neviem koľko sa tam okrem dobrého námetu aj nominovaného herectva i réžie, nachádza pátosu, videl som len ukážky a recenzie, ale istú barličku tomu podopiera aj sám žáner
8. Moonlight - pre to čo uviedla redaktorka (a tieto témy kde sa ich navyše spája hneď niekoľko), je to predsa o niečo väčší favorit od predošlých titulov, ak sa akademici budú riadiť "pomerným zastúpením", prihliadnu na
kvality viacerých filmov, bude snaha aby sa to mierne rozložilo a nevyfúkol väčšinu 1-2 celovečerné filmy (vo svojich kategóriách), má akú-takú šancu
9. La La Land - ako je uvedené v článku, samotné herectvo prebíjajú iný, no tu to dopĺňajú tancom, hraním, spevom, film nie je obohratým klišé, aj keď sa niekomu zdajú byť muzikály ako podľa šablóny,. je tu návrat a uctenie Hollywoodu, nastavenie zrkadla plného leskov, úsmevov, aj tej odvrátenej strany, čím naberá na hĺbke, nie je prvoplánovou tanečno-hereckou show. Nepopierateľne mu pomáhajú dobré kritiky, divácky úspech a rozbehnutý "positive hype". Určite je medzi top 3 favoritmi na Oscara za celovečerný film.

La La Land - nie je až tak zlý názov, ak sa má nejak veselo označiť pospevovanie, tak to nebude La, ani La La, ale La La La a slovná hračka s krajinou (land) spevu, urobí svoje. No istá infantilnosť sa tomu pravda uprieť nedá.
----
Elstrom - nedá sa celkom súhlasiť že Oscar je len o blockbusteroch, stačí si pozrieť záznamy o nominovaných a výherných filmoch (staršie). Prevládajú životopisné drámy, či už výpravnejšie historické, ale aj tzv. dramédie ako napr. Tak dobre ako sa dá, Dobrý Will Hunting, Americká krása a iné.
Medzi blockbustery sa iste neradia tieto filmy - výherné:
Tanec s vlkmi (advent., drama, west.'90), Nezmieriteľní (drama, western,'92), Čistá duša (bio-drama '01), Chicago (musical, crime, comedy '02),Kráľova reč (bio-drama '10), Umelec (dramedy, romance '11 ČB),
+ nominov.:
Prebúdzanie (bio-drama,'90), Duch (drama, fantasy, romance,'90), Vôňa ženy (drama,'92), Piano (drama, music, romance '93), Vykúpenie z väznice Shawshank (crime, drama'94), Erin Brockovich (bio-drama 2000), Requiem za sen (drama 2000), Láska je ***** (A.G.Iñárritu - drama, thriller 2000), Amélia z Montmartru (FR:comedy-romance '01), Pianista (bio-drama, war '02), Malá Miss Sunshine (dramedy '06), Do divočiny (bio-drama, adventure '07), Deti sú v poriadku (dramedy, romance '10), Požiare (Incendies - dramystery, war '10 - toto odporúčam, silná káva!), Láska (M.Haneke - drama, romant. '12)...
To je len časť výberu.. Chýba mi Silence, AmyAdams za Arrival
 

Vychádzajúc z

významu slova "blockbuster" - film, ktorý sa snaží prispôsobiť vkusu, by sa ti ten výber dal úspešne zoškrtať. Dobrý príklad umenia bez podmienok sú filmy Tarkovského či Bergmana.
 

Ak ponímaš blockbuster takto

tak asi podľa teba existujú iba čisté art filmy a čisté blockbustre ako veľko-výpravné filmy, akčné sci-fi, napr. Titanic, Jurský park, Avatar, Hviezdne vojny, komixáky a pod. Ako napovedá niekoľko definícii k pojmu blockbuster, jedná sa primárne o komerciu so zameraním na čo najväčší zisk - áno, aj námet a spracovanie je také, aby to pritiahlo čo najširšie vrstvy:
https://www.vocabulary.com/dic...
http://blog.dictionary.com/blo...
https://en.wikipedia.org/wiki/...(entertainment)

In 1975 the usage of "blockbuster" for films coalesced around Steven Spielberg's Jaws and became perceived as something new: a cultural phenomenon, a fast-paced exciting entertainment, almost a genre. Audiences interacted with such films, talked about them afterwards, and went back to see them again just for the thrill.
Typically, a blockbuster is a fabulous summer movie that audiences line up to see the first weekend it's released. The linguistic origins of the blockbuster are fittingly militaristic, since so many such movies are themselves concerned with gun battles, explosions, and other things that go boom.

Je tam toho popísaného mnoho, toto je len extrakt, ktorý má napovedať, že tvoja optika nie je presná. Vidím tú škálu pestrejšiu. Sú autori i diela, ktoré majú zložitejšie spracovanie, žiadajú si náročnejšieho (trpezlivejšieho) diváka, ako sledovanie mainstreamu v podobe komerčne ladených vysoko rozpočtových filmov. Blockbuster je niečo čo sa považuje za sub-žáner, kde lavíruje najmä v kombinácii akcia-thriller-komix-dobrodružné-hi storické-krimi.. v rôznych kombináciách. Sú to často vysoko-rozpočtové projekty, často orientované na možné pokračovania, alebo už od prvej časti sú cielene robené ako trilógie a pod.

Rád si to prejdem s jedným odborníkom na filmy, čo robí aj relácie ktoré sa tomu venujú a silno pochybujem že by sa uvedený výber dal definovať ako to, čo som tu k pojmu blockbuster uviedol a čo sa píše v niektorých zdrojoch.
To že niečo dostane ocenenie, alebo si drží roky dobré hodnotenie, prípadne práve časom si získava uznanie, popularitu, niečo na čo odkazuje aj odborná literatúra, ľudia čo sú v oblasti kinematografie odborníkmi, neznamená že v čase vzniku - oceňovania, to bol blockbuster, ani že sa ním stane.
Dúfam že si to niekto nezamieňa s tým ako je to u kníh, že nejaké dielo sa stane obľúbené, prekoná očakávania, predaje, stane sa bestsellerom.. Jednoducho blockbuster definuje také filmy, ktoré už od počiatku ako vznikajú, idú po tom patriť medzi bestsellers - najmä v prvých týždňoch uvedenia do kín.
Kým neopadne "hype", nezačne sa šíriť nejaká verzia po nete.

Nevidel by som to čierno-bielo, preto si myslím že z časti máš pravdu ak sa ide do vyslovene artových vôd, na akú produkciu sa zameriavajú festivaly (aj keď aj tam sa nájde niečo komerčne predžuté), tvorcovia akých uvádzaš, aj iný, ktorí sa dajú aj do tém, ktoré nemusia byť prvoplánovo príťažlivé, ani výpravné a vedia byť silné, strhujúce, doznievajúce.
U Oscarov (čo bola podstata) je vidieť snahu mať širší záber a okrem toho "mediánu" sa tam zvykne ocitnúť aj artová produkcia, ale aj kde tu "čistokrvný" blockbuster - hlavne v technických kategóriách (SVFX, audio, set decoration, kostými..) no vyššie som vychádzal z databázy, kde boli vyslovene len nominácie či víťazi v hlavnej kategórii za celovečerný film.

A na záver keď sme pri tom zozname - tu je tvoj koment ktorý tomu predchádzal:
Toto nie je súťaž filmov, ale blockbusterov. Skutočný film je niečo úplne iné.

Tak napríklad Pianista je blockbuster a nie je skutočným filmom :D Si zabil!
 
Hodnoť

Clanok amatersky napisany

Redaktor dopredu urcuje kto vyhra a nie...:)...taka stredna skola 1.rocnik uroven
 

 

Skôr ty máš problém orientovať sa v žurnalistických žánroch. Takéto články tu boli odnepamäti a vždy to čitateľov zaujímalo. Nie je na tom nič amatérske ani čudné.
 


Najčítanejšie na SME Kultúra