Vysloviť názor logom

Grafický dizajnér EMIL DRLIČIAK vyhral so svojím návrhom súťaž o Nové logo Slovenského centra dizajnu.

Nové logo pre SCD sa dá obmieňať podľa potreby.(Zdroj: E.D.)

Grafický dizajnér EMIL DRLIČIAK vyhral so svojím návrhom súťaž o Nové logo Slovenského centra dizajnu (SCD).

Čo ste zohľadňovali pri navrhovaní loga pre SCD?

„Najviac som sa pridržiaval úplne najzákladnejších požiadaviek, a teda, že ide o logo pre centrum dizajnu. Fakt, že by logo mohla používať táto inštitúcia, ma lákal. Bola to výzva z koncepčnej aj kreatívnej stránky. Často som si koncept loga predefinovával, podobne ako pri každom klientovi. Tu však bol ten klient trochu iný. Mal to byť dizajn pre klienta, ktorého náplňou je dizajn.“

Ako to ovplyvnilo tvorbu loga?

„Snažil som sa, aby logo komunikovalo viacerými rovinami. Chcel som, aby hovorilo už len tým, že je, čo je priveľa. Nemyslím si, že by bolo vyslovene pekné, ale priznávam, že som sa zabavil hľadaním spôsobov jeho použitia. Nezaoberal som sa obrazom – grafikou, ale informáciou ako komunikačným nástrojom.“

Ako konkrétne funguje?

„V princípe ide v tomto logu iba o udanie základných informácií, názvu a spresnenia názvu inštitúcie. Spomínaná pridaná forma komunikovania je v slovíčku logo, ktoré sa v rôznych prípadoch bude meniť na slová – SCD vizitka, knižnica alebo SCD oznamuje, vystavuje, vydáva a mnohé ďalšie. Forma rozostavenia slov ostáva nemenná v štvorcovej sieti a pritom oznamuje rôzne obsahy cez rozličné médiá, nosiče, aktivity. To umožňuje šíriť značku prirodzene. SCD nie je bežná firma obľubujúca agresívny branding s cieľom onálepkovať všetko živé i neživé. Logo má viacero vrstiev, vďaka ktorým je udržateľným, obojstranným nástrojom. Bude nasledovať aktivity SCD a postupne sa môže ďalej rozvíjať.“

Čo je prvoradé pri navrhovaní loga?

„Pracoval som na rôznych projektoch, pre spoločnosti, ktoré veľakrát spolu nesúviseli, od neziskových nadácií po bankové subjekty. Stále sa učím, kombinujem skúsenosti týchto rozdielnych projektov. Javy, ktoré ovplyvňujú tvorbu loga sú vždy iné. Nie je jedna jediná dôležitá vec, ktorej sa treba pridŕžať. Ak by som to musel nejako zadefinovať, tak asi tak, že dobré logo musí mať charakter, čokoľvek si pod ním predstavujete, mali by ste to povedať svojmu dizajnérovi, vypočuje si to.“

Je hľadanie práce pre dizajnéra u nás stále náročné?

"V podstate som šťastný človek – nemám web ani agenta, a práca si ma nájde. Občas by som to najradšej zabalil, ale to je pochopiteľné. S projektami je to premenlivé, ale stále ma to baví. Chcem mať pocit, že to, čo robím, má nejaký zmysel. Skvelé je, že som v podstate na voľnej nohe a mám možnosť voľby."

Ako vnímate našu dizajnérsku scénu?

„Našu scénu vnímam ako stále rozvíjajúcu sa. Je sympatické, že medzi vyzvanými v súťaži boli ľudia z reklamy, freelanceri, široké spektrum. Zaujímavé bolo, že sa vlastne všetci navzájom poznáme, niektorí sme spolužiaci z VŠVU. Už aj preto som vnímal súťaž ako príležitosť na názor, ale aj ako stretnutie. Pozitívne je najmä to, že sa rozvinul odbor grafického dizajnu, a spektrum projektov, pre ktoré je potrebnou súčasťou. Prajem dizajnérom aby neboli tým predposledným člankom v reťazci a niekedy v budúcnosti mohli trebárs zájsť do slovenského múzea dizajnu na výstavu, do archívu, alebo na kávu.

Tušili ste, že by ste súťaž mohli vyhrať?

„Práve, že nie. V čase môjho rozhodovania som bol zo súťaží už unavený. Zo začiatku som to chcel brať pragmaticky, že sa prostredníctvom súťaže môžem dostať k nejakým novým projektom bez toho, aby som chodil po domoch a rozdával vizitky. Bola to aj možnosť, výzva prezentovať sa v rámci hesla – čo na srdci, to na jazyku. Vyvinulo sa to nakoniec do tohto spočiatku riskantného konceptu. Výhra v súťaži ma veľmi potešila najmä preto, že som to skutočne neočakával.“

scdlogo.jpg

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  8. Splnený sen
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  1. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  2. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  3. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  4. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  5. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  8. Vysoká hra o súdne trovy
  9. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 356
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 309
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 821
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 354
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 570
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 556
  7. Splnený sen 2 153
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 393
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 208
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 095

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo sa na verdikt v nástenkovom tendri čakalo desať rokov?

Prípad stále nie je na konci. Odvolanie exministrov bude riešiť Najvyšší súd, ktorý naťahuje aj kauzu tunelovania nebankovky, za ktorou je Jozef Majský.

KOMENTÁRE

Janušek je len Ficov figový list

Nemožno sa ubrániť pocitu, že ide o ukážkový prípad selektívnej spravodlivosti.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

Neprehliadnite tiež

Vec a Midi: Neonacisti na nás čakali pred klubom. A polícia nás neochránila

Kultový album Trosky oslavuje dvadsať rokov. Vtedy to mal rap ťažké, vravia jeho tvorcovia.

Aké je počúvať Trosky po dvadsiatich rokoch

Debut Trosiek z roku 1997 je jedným z najzásadnejších albumov slovenskej modernej hudby.

Hrobári mali súťaž, rozhodcom bola smrtka. Česi oceňujú reportáž fotografa zo SME

Jozef Jakubčo nechcel znevažovať súťaž hrobárov, ale musel sa smiať.