SME

Vysloviť názor logom

Grafický dizajnér EMIL DRLIČIAK vyhral so svojím návrhom súťaž o Nové logo Slovenského centra dizajnu.

Nové logo pre SCD sa dá obmieňať podľa potreby.Nové logo pre SCD sa dá obmieňať podľa potreby. (Zdroj: E.D.)

Grafický dizajnér EMIL DRLIČIAK vyhral so svojím návrhom súťaž o Nové logo Slovenského centra dizajnu (SCD).

Čo ste zohľadňovali pri navrhovaní loga pre SCD?

„Najviac som sa pridržiaval úplne najzákladnejších požiadaviek, a teda, že ide o logo pre centrum dizajnu. Fakt, že by logo mohla používať táto inštitúcia, ma lákal. Bola to výzva z koncepčnej aj kreatívnej stránky. Často som si koncept loga predefinovával, podobne ako pri každom klientovi. Tu však bol ten klient trochu iný. Mal to byť dizajn pre klienta, ktorého náplňou je dizajn.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako to ovplyvnilo tvorbu loga?

„Snažil som sa, aby logo komunikovalo viacerými rovinami. Chcel som, aby hovorilo už len tým, že je, čo je priveľa. Nemyslím si, že by bolo vyslovene pekné, ale priznávam, že som sa zabavil hľadaním spôsobov jeho použitia. Nezaoberal som sa obrazom – grafikou, ale informáciou ako komunikačným nástrojom.“

Ako konkrétne funguje?

„V princípe ide v tomto logu iba o udanie základných informácií, názvu a spresnenia názvu inštitúcie. Spomínaná pridaná forma komunikovania je v slovíčku logo, ktoré sa v rôznych prípadoch bude meniť na slová – SCD vizitka, knižnica alebo SCD oznamuje, vystavuje, vydáva a mnohé ďalšie. Forma rozostavenia slov ostáva nemenná v štvorcovej sieti a pritom oznamuje rôzne obsahy cez rozličné médiá, nosiče, aktivity. To umožňuje šíriť značku prirodzene. SCD nie je bežná firma obľubujúca agresívny branding s cieľom onálepkovať všetko živé i neživé. Logo má viacero vrstiev, vďaka ktorým je udržateľným, obojstranným nástrojom. Bude nasledovať aktivity SCD a postupne sa môže ďalej rozvíjať.“

SkryťVypnúť reklamu

Čo je prvoradé pri navrhovaní loga?

„Pracoval som na rôznych projektoch, pre spoločnosti, ktoré veľakrát spolu nesúviseli, od neziskových nadácií po bankové subjekty. Stále sa učím, kombinujem skúsenosti týchto rozdielnych projektov. Javy, ktoré ovplyvňujú tvorbu loga sú vždy iné. Nie je jedna jediná dôležitá vec, ktorej sa treba pridŕžať. Ak by som to musel nejako zadefinovať, tak asi tak, že dobré logo musí mať charakter, čokoľvek si pod ním predstavujete, mali by ste to povedať svojmu dizajnérovi, vypočuje si to.“

Je hľadanie práce pre dizajnéra u nás stále náročné?

"V podstate som šťastný človek – nemám web ani agenta, a práca si ma nájde. Občas by som to najradšej zabalil, ale to je pochopiteľné. S projektami je to premenlivé, ale stále ma to baví. Chcem mať pocit, že to, čo robím, má nejaký zmysel. Skvelé je, že som v podstate na voľnej nohe a mám možnosť voľby."

SkryťVypnúť reklamu

Ako vnímate našu dizajnérsku scénu?

„Našu scénu vnímam ako stále rozvíjajúcu sa. Je sympatické, že medzi vyzvanými v súťaži boli ľudia z reklamy, freelanceri, široké spektrum. Zaujímavé bolo, že sa vlastne všetci navzájom poznáme, niektorí sme spolužiaci z VŠVU. Už aj preto som vnímal súťaž ako príležitosť na názor, ale aj ako stretnutie. Pozitívne je najmä to, že sa rozvinul odbor grafického dizajnu, a spektrum projektov, pre ktoré je potrebnou súčasťou. Prajem dizajnérom aby neboli tým predposledným člankom v reťazci a niekedy v budúcnosti mohli trebárs zájsť do slovenského múzea dizajnu na výstavu, do archívu, alebo na kávu.

Tušili ste, že by ste súťaž mohli vyhrať?

„Práve, že nie. V čase môjho rozhodovania som bol zo súťaží už unavený. Zo začiatku som to chcel brať pragmaticky, že sa prostredníctvom súťaže môžem dostať k nejakým novým projektom bez toho, aby som chodil po domoch a rozdával vizitky. Bola to aj možnosť, výzva prezentovať sa v rámci hesla – čo na srdci, to na jazyku. Vyvinulo sa to nakoniec do tohto spočiatku riskantného konceptu. Výhra v súťaži ma veľmi potešila najmä preto, že som to skutočne neočakával.“

SkryťVypnúť reklamu

scdlogo.jpg

Čítajte viac a pozrite si ostatné návrhy súťaže o Nové logo Slovenského centra dizajnu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 423
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 688
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 511
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 180
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 974
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 387
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 718
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (13. - 19.6.1925)
  2. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  3. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  4. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  5. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  6. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  7. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  8. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 256
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 161
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 399
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 485
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 210
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 172
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 782
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 375
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu