SNG nemusí byť zadarmo

Občianska iniciatíva Bratislava otvorene vyjadrila znepokojenie nad sponzorským darom pre Slovenskú národnú galériu. Kto chce platiť vstupné, môže, odkazuje šéfka SNG Alexandra Kusá.

Občianska iniciatíva Bratislava otvorene vyjadrila znepokojenie nad sponzorským darom pre Slovenskú národnú galériu, ktorý má podobu celoročného voľného vstupného. Kto chce platiť vstupné, môže, odkazuje šéfka SNG Alexandra Kusá.

Členovia iniciatívy Bratislava otvorene napísali riaditeľke Slovenskej národnej galérie otvorený list.

Sponzorskú zmluvu galérie s J&T Bankou, ktorá pre všetkých návštevníkov zaručuje celoročný vstup zadarmo, v ňom prirovnávajú k danajskému daru. „Ani tento dar nebude bez následkov,“ píšu v liste.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na nahliadnutie je aj na portáli Changenet, dosiaľ ho podpísalo asi sedemdesiat ľudí. Šéfku galérie vyzývajú, aby im umožnila kúpiť si vstupenky, keď pôjdu na výstavu.

Táto možnosť však existuje. „SNG umožňuje zaplatiť dobrovoľné vstupné, takže návštevník môže sám rozhodnúť o miere svojho príspevku,“ odkazuje šéfka galérie Alexandra Kusá.

„Spoluprácu s J&T Bankou sme zvažovali, a prínos, ktorý má pre verejnosť, pokladáme za veľký benefit. Obzvlášť v týchto ekonomicky nie práve najľahších časoch, keď sa kultúra odsúva na okraj záujmu. Ostatne viditeľné zvýšenie návštevnosti túto úvahu potvrdilo. Osobne si myslím, že voľné vstupné, a teda voľný prístup ku kultúrnemu dedičstvu bude mať pre spoločnosť kultivujúci efekt,“ dodala Kusá.

Novou sponzorskou zmluvou sa nezrušila ani možnosť stať sa členom Klubu priateľov SNG, ktorý ponúka rôzne typy členstva pre jednotlivcov, rodiny aj firmy a ponúka viacero benefitov a zliav za stanovený poplatok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Ochrana pred tropickou horúčavou
  5. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  8. Škôlka od srdca
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 104
  2. Vizuálny smog je problém 9 908
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 7 201
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 188
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 301
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 855
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 528
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 373
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 077
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 2 834