Žiadny nový šéf tejto ostro sledovanej inštitúcie by nemal ľahké získať si dôveru divadla i verejnosti. Víťaz konkurzu Ondrej Šoth je človek zvonku, východniar, umelec s výrazným názorom.
Čudné je, že pani redaktorka
tentoraz vynechala svoj obľúbený komentár o politickom pozadí nominácie! Kde je obava z ovládnutia tvorby Maďaričovým nominantom?! Kde zasvätená analýza dopadov, ktoré bude musieť riešiť nová vláda?!Možno to bude tým,
že Šoth nie je politickým nominantom. Pri takomto konkrétnom vymenovaní postupnosti krokov, kde na jednom z prvých miest je zadávanie a kontrola úloh s následným odmeňovaním, alebo vyvodzovaním dôsledkov si je veľmi ťažko predstaviť, že po Šothovým vedením bude divadlo bude mať nejaké nepriaznivé dopady . . . Myslím, že nepriaznivých dopadov sa musia báť len tí, ktorí si nebudú plniť svoju pracovné úlohy . . .Akurát, že doteraz
tejto redakcii nikdy nezáležalo na tom, KTO nejaký post obsadzuje, ale rozhodnujúce pre hodnotenie bolo KTO ho vymenoval. A keď kohokoľvek ustanovil minister za "nevhodnú" politickú stranu, mala pani redaktorka vždy pripravenú nálepku. Preto sa čudujem, že tentoraz preventívne nenálepkuje. Inak prajem Šothovi, aby mu povestné zásoby energie vydržali, bude to asi veľmi potrebovať!xxx
Ako je možné,že na recepcii pri príležitosti 90.SND poletoval všetko kritizoval ,že on to zmení to je celý O.Š.Celá Evropa t.j.Ústí nad Labem a Laterna Magika ,čo sa týká Sľuku kolko mesiacov tam strávil a to bolo všade .Konkurzná komisia vybraná tak ,aby hlasovali za O.Š. aj keď najlepší projekt ma pan Smolík ale komisia je vetšina prepojena z O.Š.a teraz sa ukáže zda je to politická nominácia.Chce prepojit divadla tak to je amatérizmus.Dúfám ,že Maďarič ho nevymenuje nebol najlepší.Preco by galavecer nekritizoval
ved to bolo strasne ... Vam sa to pacilo... Nesurode, prejavy nepripravene, nezaznelo ani jedno meno osobnosti z hudobneho divadla, ani jedno meno cloveka, ktory sa pricinil o rozvoj opery, alebo baletu... a ten Mario, splietal dve na tri, hanbila som sa. A to nehovorim este o programe / zjavne nepripraveny, zbuchany na poslednu chvilu, bez spolocneho menovatela, predohra zle zahrata a svadobny obraz z Krutnavy posobil ako kar / aspon v tom bola symbolika, vyjadrovala totiz, kde sa SND v sucasnosti nachdza. Chvala Bohu, ze do SND pride riaditel, ktory nebude vytvarat podobne galaprogramy... Uz nikdy viac. Skor ako sa idete vyjadrovat k pracovnym skusenostiam OS, tak si pozrite jeho zivotopis a zistite kde vsade vo svete posobil ako choreograf a reziser, kde vo svete posobil ako pedagog, v ktorych svetovych medzinarodnych sutazich bol clenom poroty, ake ceny aj medzinarodne ziskal on a aj jeho subor a objektivne to porovnajte so zivotopisom Smolika. Bol vobec Smolik niekedy aspon nominovany za svoju rezijnu pracu napr. na DOSKY ? OS opakovane a aj bol oceneny. To, ze mal Smolik najlepsiu koncepciu, ktoru si dal pravdepodobne vypracovat svojimi podriadenymi z divadla /pretoze pri vsetkej ucte k Smolikovi urcite neovlada program Power Point/ ste ako prisli ? Citali ste ju ? Precu je teda Smolik nezverejni tak ako to urobil Soth ? Preco nezverejnil ani svoju koncepciu riaditela Opery s ktorou udajne vyhral konkurz ? A preco tu svoju koncepciu nerealizuje ? Vam sa zda normalne, ze na web stranke nie su ani len tituly buducej sezony ? Smolik totiz na to nema guraz, aby verejne prezentoval svoje myslienky, pretoze ma strach, ze ich nesplni a bol by tercom kritiky. Ludia, ktori sa boja nemaju co na veducich miestach hladat. Smolik vo svojej koncepcii popisal presne to, co mal davno ako generalny riaditel urobit a neurobil, jasne to vyjadrili dvaja celnovia komisie zo SND. Opera ma historicky najnizsiu navstevnost. Taku sancu, aku mal Smolik, ze bol sucasne aj generalny aj riaditel Opery a mohol si postavit svoj vlastny tim spolupracovnikov /co aj urobil, komplet vymenilv Opere administrativu/, mal pristup k rozpoctom, mal dosah na marketing aj na ekonomiku a odmenovanie a on tuto sancu nevyuzil je jeho vec. Nech si pozrie do svojho vnutra a potom si moze odpovedat na otazku, ci to, ako nekalo a podpasovo postupuje voci Sothovi, ktory este ani len nevstupil do divadla je fer a ako to koresponduje s jeho krestanskou moralkou .Šoth dopadne zle...
a niet sa čo čudovať. SND je tvrdým orieškom aj pre veľmi veľmi skúseného manažéra so znalosťami z krízového manažmentu a s ochotou počúvať tisíc hlasov ale nenechať sa ukecať a ovládať. V SND funguje tvrdá lobby troch rôznych súborov, naviac je nutné zapáčiť sa aj hlasom "zhora", a v neposlednej rade treba skĺbiť umenie a rentabilnosť :-)))))) a toto žiadny baleťák, operák ani herec nevyrieši. Myslíte, že argentínska opera sa vzchopí, keď vymenujú za riaditeľa Josého Curu? Ha há, spevák vie spievať, baleťák baletiť, ale riaditeľ by mal mať iné vzdelanie.jasné...
a čo takto manažér v tejto oblasti, s patričným vzdelaním a kľudne zo zahraničia? prečo hokejistov môže trénovať kanaďan a SND nie?Neviem, neviem
Ako velky obdivovatel Ondreja Sotha ako choreografa, som pri jeho vyhlaseniach v rozpakoch. Neviem, ci funkcia generalneho riaditela je urcena pre taku excentricku osobnost s romantickym populizmom. Vytvarat funkcie umeleckych sefov, ktori budu mat nad sebou o dva roky umeleckeho riaditela, ktory ma byt akymsi "duchovnym poradcom", sa mi zda velmi cudne. Alebo, ze by to malo byt naopak? Obavam sa, ze sa jedna iba o premennovanie starych funkcii a pridanim umelych navyse. Dobre by bolo, keby sa najprv pan Soth informoval, ktora funkcia v divadle co robi. Miesanie intendantov zo zahranicia s umeleckym sefo, umeleckym riaditelo, spravnym riaditelom je galimatias, z coho usudzujem, ze pan Soth v tom nema jasno. Vadi mi aj ten vidiecky komplex, ktory je badatelny v kazdej jeho vete. Nepristanu mu ani tie neskromne, az velkohube vyhlasenia, s ktorymi sa len zosmiesnuje. INAK, DRZIM TOMUTO SKVELEMY CHOREOGRAFOVI PALCE A BUDEM RAD AK MOTYKA VYSTRELI.Na mňa to pôsobí tak,
že Šoth má vo veci jasno. Miešanie intendantov s riaditeľmi umeleckého a dramatického divadla a šéfmi súborov logiku má. Stačí sa pozrieť do susednej Viedne, kde funguje holding divadelnej spoločnosti na ktorej čele stojí správy riaditeľ , ak chcete intendant, ktorý ma na starosti správu budov, divadelný servis vrátane výroby kostýmov, predaj a marketing a potom jednotlivé samostatné divadla - opera+balet, opereta, činohra, kde na čele stoja dvaja riaditelia - obchodný a umelecký, pričom právo veta má ten umelecký. Myslím si, že ak niekto chce hovoriť o tom, akú organizačnú štruktúru má mať divadlo, tak by sa mal najskôr opýtať, ako to funguje v okolitých štátoch a potom sa k tomu "fundovane" vyjadrovať. So Šothom príde do SND nový vietor. Dúfam, že to bude vietor, ktorý napne plachty a povedie našu divadelnú vlajkovú loď správnym smerom.Smolikovo generalriadenie!!!
netreba sa cudovat nad premierou, ako dopadla. ved uz ked hraci chcu utiect zo skusok kvoli problemov z nefungujucej prevadzky(skusobne casy, neexistujuca generalka) je uz co povedat. a to, ze sa vlastne na premiere 26.marca hrala cela opera prvy krat komplet, je HANBA!!!! kedze smolik sa venoval priprave svojej koncepcie a nie riadeniu. Pricom ani neviem, co hovori: raz sa nechce stat admin.pracovnikom (akoze GR), druhy tyzden uz horlivo pracuje s par najblizsimi na koncepcii - ktora vsak nikoho z komisie nedadchla, totiz neziskal ani JEDEN HLAS. Ale: uz pracuje na tom, aby sa novozvoleny GR Soth sa zdiskreditoval, opat fuka vietor neprajnictva a intrig vsade, kde sa da. chce znemoznit noveho GR na kazdej fronte, v case, ked este nic neurobil, len dava rozhovory. tu je vysledok smolikovho bacovania: zla pripravena opera, nefungujuca prevadzka, nahnevany reziser..neda sa potom cudovat, ze nevysla komplet jeho idea alebo koncepcia...... Čítajte viac: http://kultura.sme.sk/diskusie...projekt zaujímavý
a veľmi konkrétny. Mám však pocit, že v prvej fáze projektu je nesúlad, pretože keď čítam tie kroky tak, mám pocit, že posledná veta jednotlivých častí patrí do ďalšieho odstavca a vysvetľuje dôvody krokov - potom to má logiku. Predpokladám, že nastala chyba v redakcii SME a mali by chyby opraviť. Inak je to projekt ambiciózny a je vidieť, že Šoth presne vie čo chce v divadle robiť, má víziu a vie akými krokmi ju dosiahne. Držím pánu Šothovi palce ! Prajem dobrých spolupracovníkov a veľa úspechov.už to niekto z redakcie
asi opravil, vďaka redakcii, že čítate príspevky od svojich čitateľovano
vzniklo to pri preklapani textu z wordu do nasho systemu. Pan Soth si vo wordovom dokumente vyrobil nestandardnu graficku upravu, kvoli ktorej sa posunuli riadky. ospravedlnujeme saPrajem veľa zdaru a...
Držím p. Šothovi palce. Hlavne aby sa mu podarilo vykoreniť tie ním spomínané "fetišistické" dramaturgické počiny, pri ktorých súdnosť stála bokom......
štátom financované socialistické umenie? To je čo? Už si niekedy počul o kultúrnej politike štátu? Armáda je tiež platená z tvojich daní a isto nemáš doma tank, tak o akej nutnosti pod hrozbou násilia platiť umenie hovoríš? Vyzerá to tak, že ty nepotrebuješ žiadne umenie, že tebe stačí len Panelák, alebo Showdance...